Francuska juha od poriluka ☆ French leek soup

by - 28.11.09

☆ This very famous French leek soup is thick, nourishing and simply delicious. ☆
Poriluk – noćna mora velikog broja djece, ali i odraslih. Zaista ne znam zašto, volim poriluk od malena i nastojala sam da ga zavole i moja djeca. U tome sam uspjela samo djelomično: nisu oduševljeni s varivom, ali zato vole ovu juhu. Do nedavno, dok nisam pročitala knjigu Julie Powell „Julie & Julia“, nisam bila svjesna da je juha od poriluka s krumpirom ili Potage parmentier tako vrlo francuska! Dakle, ovu juhu možete, ako želite impresionirati goste zvati njezinim francuskim imenom, no činjenica ostaje da je juha odlična, kako god je mi zvali.

Porcija: 4
Gotovo za: 50 min
Složenost: umjerena
Priprema: 15 min
Kuhanje: 35 min
SASTOJCI:
50 g maslaca
500 g poriluka, najviše bijelih dijelova, narezanog na ploške
50 g korijena celera, sjeckanog
2 češnja češnjaka, sjeckana
250 g krumpira, oguljenog i narezanog na kocke
½ čajne žlice morske soli
1 čajna žlica papra
120 ml suhog bijelog vina
1000 ml vode
1 list lovora
2 grančice svježeg timijana ili malo sušenog
Svežanj peršinovog lišća
4 žlice kiselog vrhnja ili milerama
Krutoni s timijanom

PRIPREMA:
1. Poriluk lagano pirjati na maslacu, uz povremeno miješanje, oko 10 minuta (ne smije potamniti).
2. Češnjak, krumpir i sol dodati, promiješati pirjati 1-2 minute.
3. Vino, vodu, lovor, timijan, peršin i papar dodati, promiješati i ostaviti da juha zakuha. Plamen smanjiti i kuhati na laganoj vatri oko 20 minuta ili dok povrće ne omekša. Lovor, timijan i peršin izvaditi iz juhe.
4. Povrće s malo juhe usitniti u mikseru, dobiveni pire vratiti u posudu s juhom.
5. Kiselo vrhnje ili mileram umiješati metlicom za snijeg kako se ne bi stvorile grudice, po potrebi dodati još soli i papra.

Poslužiti vrlo vruću s krutonima s timijanom.


Laka preporuka: ako juhu ne služite odmah nakon kuhanja, već kasnije, pri ponovnom zagrijavanju pazite da ne zakuha (zbog vrhnja). No, možete je pripremiti i dan ranije sve do koraka 4, a drugi dan dovršiti korake 4 i 5.

Uvjeti komentiranja

Još uvijek gladni?

1 komentara

  1. Da li ti se dopala knjiga? Ja sam gledala film i najviše zahvaljujući Meryl Streep film mi je odličan.
    Recept za juhu sam našla u kuharicama, a poriluk niti volim niti mrzim. Mogu ga jesti, ali ga i ne jedem baš često. Juhu nisam probala, uglavnom poriluk spremam sa rižom.

    OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.