Kelj, grah i ušice u juhi ☆ Savoy cabbage, beans and orecchiette soup

by - 18.1.10

☆ Simple and hearty vegetable soup with unique addition. ☆
Volim kelj. Pripremam ga samo kada smo muž i ja sami, jedno od djece ga ne voli, više se i ne sjećam koje. Zašto onda riskirati? Volimo ga onako, kao "čušpajz", s malo dobre kobasice i kockicama kuhanog krumpira. Moja mama kuhala je po danima (gotovo uvijek isto jelo u isti dan u tjednu, uz 4 sezonske promjene), pa je kelj bio često na jelovniku moga djetinjstva i mladosti. Kada bih za vikend došla iz Zagreba, kao studentica koja je većinu tjedna proživjela na kefiru uzgojenom u podstanarskoj sobi, kelj ili poriluk bili su mi najmilija hrana. A što zavolimo kao mali, to volimo cijeli život.

Porcija: 4 
Gotovo za: 25 min
Složenost: lako
Priprema: 5 min
Kuhanje: 20 min

SASTOJCI:
1 mrkva, sjeckana, oko 30 g
1 poriluk, samo bijeli dijelovi, oko 80 g
½ luka, sjeckanog
3 - 4 žlice maslinovog ulja
200 g kelja
½ čajne žlice krupne morske soli
40 - 50 g tjestenine (manji oblici kao na pr. orecchiette - ušice)
300 g šarenog ili nekog drugog graha iz konzerve
½ žlice sjeckane svježe kadulje ili 1 čajna žlica suhe kadulje
¼ šalice peršina, usitnjenog
½ žlice crvene paprike
1 žlica maslinovog ulja

PRIPREMA:
1. Poriluk, mrkvu i luk pržiti na maslinovom ulju na srednje jakoj vatri 8-10 minuta ili dok povrće ne omekša. 
2. Kelj dobro oprati, odstraniti s lišća tvrde dijelove i narezati na veće komade. Dodati ostalom povrću, posoliti i podliti s 600 – 800 ml vode. Kuhati 20 minuta ili dok kelj ne omekša (ali ne pretjerano, već da ostane al dente).
3. Tjesteninu u međuvremenu skuhati prema uputi proizvođača, ocijediti i odložiti.
4. Pola šalice graha, kadulju, papriku, peršin, maslinovo ulje i malo tekućine iz juhe miksati u mikseru sve dok smjesa ne bude ujednačeno glatka, kao pire. Po potrebi dodati malo soli.
5. Grah (preostalu šalicu) umiješati u juhu, a neposredno prije posluživanja, dodati i tjesteninu.
6. Pire od graha poslužiti uz juhu – u svaki tanjur juhe staviti 2 žlice ili prema želji pirea (što više, to bolje!).

Laka preporuka: nakon ove juhe/variva zasladite se s kolačem od palente i jabuka - sve neka ostane u pomalo rustikalnom stilu!

Uvjeti komentiranja

Još uvijek gladni?

2 komentara

  1. Uf kakav vatromet.svidja mi se i kolač jer i inače palentu koristim često u slatkim varijantama.
    Ne moj misliti da me nema.Ja imam jos jedan blog Delicious for kids
    http://vera-mmmmdelicios.blogspot.com/
    Tamo sam redovna.Astal sam za ovaj mesec verovatno zavrsila sa postovima,a iskreno i slaba sam sa vremenom...Pozzzz

    OdgovoriIzbriši
  2. Sviđa mi se ovo miksanje graha, sviđa mi se i poriluk, ali s keljom imam problem. Nekak si baš nismo dragi!
    Boje su super!

    OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.