Slasni kolač s makom ☆ Scrumptious poppy seed cake

by - 13.11.10

Scrumptious poppy seed cake by Laka kuharica: rich and moist old fashioned cake.
☆ This rich and moist old fashioned kind of cake is the ultimate treat for poppy seed lovers. ☆
Većina voli mak, zar ne? U našoj familiji ima jedna zgodna priča o maku koju je pričao moj deda. Hvalio se kako je bio jako dobro dijete: mama mu je davala sisati krpicu umočenu u „makovilac“ i dečko je lijepo spavao i tko zna kakve lijepe snove snivao. Naravno, znamo da se iz zrnaca maka, daljnjom preradom, dobiva opijum, pa otuda vjerovanje da mak ima opijatna svojstva. Ne smijemo smetnuti s uma da je pušenje opijuma u neka davna vremena bilo legalno, zatim na granici zakona, a tek u novije vrijeme zabranjeno. Barem u Evropi. Kuće opijum dugo su postojale u Kini, a mislim da ih i danas ima u Jugoistočnoj Aziji. Je li opijum štetan, to nije tako jasno (fiktivni S. Holmes rješavao je sve zločine baš uz njegovu pomoć). I mara je zabranjena, iako je bila sasvim legalna do nedavno. U poznatom, užasnom, gaziranom piću dugo se nalazio ekstrakt koke – zato je to piće i steklo slavu, pa se po koki i prozvalo. Onda su se bogobojazni čistunci pobunili i zabranili koku. Sada čekam da zabrane i kakao i čokicu! Kako bilo, ovaj brzi, jednostavni kolač, prepun je aromatičnog okusa maka i taaako je sočan. Što se pripreme tiče, jednako dobro će vam ispasti ako sve sastojke jednostavno odjednom stavite u zdjelu i lijepo ih izmiksate. Kako god, da li postepeno ili iz cuga, nema šanse da ne uspije.

For the English version of the recipe, scroll down!

Porcija: 16
Gotovo za: 50 min
Složenost: lako
Priprema: 10 min
Pečenje: 40 min
SASTOJCI:  
250 g mljevenog maka
200 g Muscovado šećera
500 ml mlijeka
250 g brašna
1 prašak za pecivo
100 g maslaca, narezanog na manje komade
1 cijelo jaje
Malo ruma
80 g grožđica 
Ribana korica 1 limuna
¼ čajne žlice mljevenog cimeta


PRIPREMA:
milk added to poppy seeds with sugar
1. Mlijeko dodati maku pomiješanom sa šećerom. Dobro promiješati. 
flour added to the poppy seed mixture
2. Brašno pomiješano s praškom za pecivo umiješati.
butter and egg in the poppy seed mixture
3. Maslac i jaje dodati i sve dobro miješati dok se ne dobije ujednačena i glatka smjesa.
rum, raisins, lemon zest and cinnamon in the poppy seed mixture
4. Rum, grožđice, koricu limuna i cimet umiješati.
poppy seed cake batter in the buttered bundt cake mold
5. Smjesu uliti u maslacem podmazan kalup za pečenje. Kolač peči 40 minuta na 190ºC ili dok nije pečen (trik s čačkalicom). Izvaditi iz pećnice i ostaviti da se ohladi u kalupu. 
a piece of cake cut out
6. Ohlađeni kolač izvaditi iz kalupa na tacnu za posluživanje, rezati na ploške željene debljine.   


Scrumptious poppy seed cake

Preparation time: 10 min
Cooking time: 40 min
Total time: 50 min
Serves: 16 pieces

Ingredients:
250 g ground poppy seeds
200 g Muscovado sugar
500 ml milk
250 g flour
1 packet baking powder
100 g butter, cut into small pieces
1 whole egg
A little rum
½ cup raisins
Grated rind of 1 lemon
¼ tsp ground cinnamon

Method:
1. In a bowl mix poppy seeds and sugar. Stir in milk.
2. In a separate bowl combine baking powder and flour, add to the poppy seed mixture.
3. Add butter and egg, mix and blend until smooth.
4. Stir in rum, raisins, lemon zest and cinnamon
5. Pour the mixture into a buttered baking mold. Bake in the oven at 190ºC for 40 minutes or until done (trick with a toothpick).
6. Remove from oven, leave to cool and then remove from the mould onto a serving plate.

Još uvijek gladni?

9 komentara

  1. Izgleda vrlo vrlo sočno,i inače mak mi je omiljen.

    OdgovoriIzbriši
  2. Delicia !!! Quero uma fatia..hahahaha, nesse friozinho com um bello caffè italiano...uhum...Bom final de semana, grande abraço !!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja sam od onih koji ne vole mak, ali ne mogu ga izbjeći jer ga svi oko mene doslovno obožavaju. Sviđa mi se ovaj recept, čini se da je kolač sočan. Par puta radila sam mramorni kuglof od maka i banana - taj recept mi se također sviđa jer banane biskvitu daju sočnost. Spremam i ovaj, pa ću probati:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Nikad se ne bi sjetila kolač od maka napraviti u kalupu za kuglof. To me stvarno oduševilo. Jako volim taj oblik, nekako kad se režu šnite tako ljepo izgleda cijela kompozicija i kad ga je sve manje. A i recept se dobrano razlikuje od mojeg, pa ću baš probat.

    OdgovoriIzbriši
  5. i kod mene je u posljednje vrijeme nešto stalno od maka, naime baka mi poslala domaći mak pa da mi dugo ne stoji ja ga trošim
    ovaj kolačić baš igleda primamljivo i sočno

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja obožavam mak ali gospodin MM mu baš i nije ljubitelj. A ovaj tvoj je taaaako sočan. Uh!

    OdgovoriIzbriši
  7. Divan mi je ovaj kolač ! Prije par godina na putu u Beču nudili su mi kolač sa makom, a ja nikako razumjeti da se radi o maku (sa njemačkim sam slabo a onda nisam znala kako se kaže mak na engleskom) i objasnili su mi ono- droga, opijum.... ahaaaa :):). Kolač koji sam tada tamo jela mi je ostao u pamćenju, a po sastojcima i izgledu šnite rekla bih da je vrlo sličan ovome. Super je ! A oblik kuglofa mi se posebno sviđa, jako lijepo i nekako raskošno i moćno izgleda !

    OdgovoriIzbriši
  8. Deluje bas socno! Za mene su kolaci sa makom zakon, ali ih moj dragi ne obozava pa ih pravim samo kad ocekujemo neko drustvo. Ovde, kod nas, se mak prodaje samo u malim bocicama kao zacin npr. i koriste ga jedino za posipanje kiflica i ostalih peciva... tek nedavno sam otkrila jednu radnju koja prodaje mak pa kad idem u tom pravcu vucem zalihe ;)

    OdgovoriIzbriši
  9. Mmmmmmmmak...Jos nisam susrela osobu koja ga ne voli.
    Dopada mi se tvoj uvod u Blog!

    OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.