Mrvljenac (crumble) sa šljivama ☆ Plum crumble

by - 16.10.10

Plum crumble by Laka kuiharica: plums combined with crumbly, flaky shortbread crust.
☆ Plump, succulent plums combined with crumbly, flaky shortbread crust. ☆
Često, onako, predvečer za navečer, eventualno za sutra, napravim neki super brzi kolač. Ovaj mrvljenac (moj izmišljeni prijevod) radi se super brzo, nešto vremena ode na čišćenje šljiva, ali sve skupa traje 15 minuta! Jer vrijeme kada se peče, a ja mogu raditi nešto drugo, gotovo i ne računam. Tijesto sam radila rukama (ušteda na pranju prljavog pribora) u jednoj jedinoj posudi. Jedino što sam zeznula, bilo je da sam sve lijepo složila u pomični oblik za torte, pa mi je malo curio sok od šljiva po pećnici, ali sam, na sreću, primijetila na vrijeme i oblik jednostavno stavila u vatrostalnu dublju podlogu. Još nešto, šećera može biti i manje, no nisam stavljala smeđi jer je ovdje važna krupnoća šećera. Smeđi su ili prekrupni (Demerarra) ili presitni (Muscovado). Ako baš želite smeđi šećer, onda će bolji biti Muscovado. Nekoliko dana zatim radila sam istu stvar, samo s kruškama i integralnim brašnom. Bilo je vrlo fino, no, veliku primamljivost ima upravo prhko tijesto tipa shortbread: zbog istog omjera maslaca i brašna, savršeno je prhko, ali nikada se ne radi s integralnim brašnom jer onda tijesto bude više hrskavo nego mrvljivo-topljivo. Kako bilo, preporučam upravo ovu verziju, ali ni ona druga nije uopće loša.

For the English version of the recipe, scroll down!


Porcija: 4 - 6
Gotovo za: 55 min
Složenost: lako
Priprema: 15 min
Pečenje: 40 min
SASTOJCI:  
125 g maslaca
125 g brašna
100 g šećera
400 - 600 g šljiva (ovisno o veličini šljiva i oblika za pečenje), bez koštica, prepolovljenih
Malo cimeta za posipanje

 
PRIPREMA: 
Plum crumble by Laka kuiharica: Combine butter and flour with fingertips
1. Maslac i brašno mijesiti vršcima prstiju do konzistencije slične mokrom pijesku.
Plum crumble by Laka kuiharica: Add sugar
2. Šećer dodati, umijesiti prhko tijesto. 
Plum crumble by Laka kuiharica: Cover evenly the bottom of a baking pan
3. Šljive ravnomjerno rasporediti po dnu oblika za pečenje promjera 20 cm (može oblik za pite ili prikladna plitka, vatrostalna, posuda). Cimetom, po želji, lagano naprašiti šljive. 
Plum crumble by Laka kuiharica: Cover plums with the dough
4. Tijesto prstima, ravnomjerno, utapkati  preko šljiva. Mrvljenac peči na 200˚C oko 40 minuta ili dok tijesto ne bude zlatno-smeđe boje. Kolač ostaviti da se ohladi u kalupu, zatim ga jednostavno preokrenuti na tanjur za posluživanje.

Plum crumble
Preparation time: 15 min
Cooking time: 40 min
Total time: 55 min
Serves: 4-6

Ingredients:
125 g butter
125 g flour
100 g sugar
400 - 600 g plums (depending on the size of plums and the baking dish), pitted and halved
Cinnamon for sprinkling

Method:
1. Combine butter and flour with your fingertips until the mixture resembles wet sand.
2. Add sugar, mix and knead until smooth.
3. Cover evenly the bottom of a 20 cm in diameter baking pan with plums (you can use the pie mold or any suitable, shallow and ovenproof dish).
4. Sprinkle plums with cinnamon, if desired.
5. Cover plums with the dough (simply pat it over with your fingers).
6. Bake the crumble in an oven to at 200˚C for 40 minutes or until the top is golden brown. Leave the crumble in the baking pan until cool, then simply turn it out onto a serving plate.

Uvjeti komentiranja

Još uvijek gladni?

10 komentara

  1. Ovakvi slatkiši polako pronalaze svoje mesto u domaćoj kuhinji. Meni se dopadaju isto zbog brzine pripreme i svežih sastojaka. Ja ga pravim u plitkoj vatrostalnoj posudi pa nema problema sa curenjem. Odlično!

    OdgovoriIzbriši
  2. Izgleda mnogo,mnogo sočno,e takve kolače-pite volim verujem da sljiva u njima nije izgubila slast!

    OdgovoriIzbriši
  3. Sljive me uvek podsete na moj prvi kolac (bila sam treci razred osnovne skole)... Necu daviti sa pricom, ali od tada vise nikada nisam napravila kolac sa sljivama ;) Mozda je doslo vreme da to promenim jer ovo izgleda fantasticno:)))

    OdgovoriIzbriši
  4. Obožavam ovakve vrste kolača. Još pogotovo ako su šljive u pitanju. Podsjeća me na cobbler, samo je obrnut. Svakako ću isprobati prvom prilikom. P.S. ja sam kupila više šljiva pa ih očistila podijelila u vrećice i zmarznula. Sada samo izvadim i čekam da se otope, skraćujem vrijeme potrebno za izradu kolača ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Baš me zanima kakvog je to okusa i strukture. Nisam nikad nešto slično radila. Obzirom da jako volim šljive, sigurno je prefino, a ima ih još uvijek. Znači na posao.

    OdgovoriIzbriši
  6. Delícia dos deuses!!!
    Você é uma fada na cozinha.
    Passei para te dar um abraço carinhoso.
    Te seguindo sempre...
    Bjs
    Fátima

    Brazil

    OdgovoriIzbriši
  7. to je neka vrsta obrnutog kolača, samo u malo drugačijem izdanju :)
    volim prhka tijesta, no ovako nisam nikad radila, obično napravim tijesto dolje, voće gore... odlična ideja bude isprobano

    OdgovoriIzbriši
  8. ovo je odličan kolač, meni se jako sviđa ! Inače volim ovakvu vrstu kolača sa bilo kojim voće. Ova godina mi je dosta u znaku šljiva tako da ih imam još poprilično u zamrzivaču i svakako ću ih isprobati i za ovaj kolač. Baš mi izgleda primamnjivo i vjerujem da je jako fino.

    OdgovoriIzbriši
  9. Super ti je prevod:))jako mi se svidja kombinacija prhkog testa i bilo kog voca,jedino sto moji bas nisu odusevljeni.No ,probacu da smenjim mere!

    OdgovoriIzbriši
  10. Izvrsna kombinacija! Volim šljive i sve kolače sa njima. I mislila sam se kakao prevesti ovj crumble. Što ti je spretnost pa i u jeziku! Izvrsno!

    OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.