Ajme............: Rižoto s crnim trubačama ☆ Risotto with black trumpet mushrooms

by - 19.11.10

Risotto with black trumpet mushrooms by Laka kuharica: mushroom risotto easy to make.
☆ This extra savory and creamy mushroom risotto is very easy to make. ☆
Do sada nisam naišla na gljive koje ne volimo, iako nismo gljivari. Jedno kišno, istarsko ljeto, davno, u dubokoj mladosti, moj dečko (sadašnji muž) i naša prva susjeda na moru (na žalost, više je nema iako smo vršnjakinje) išli su svako malo brati gljive. Bili smo predmet zezancije: kako to ja njega pustim samog s njom u šumu? Pojma nemam, znam samo da je moje povjerenje bilo neupitno jer je čvrsto počivalo na pogrešnoj premisi: nema razloga za laganje, nismo u braku, zaljubljeni smo, možemo, ali ne moramo biti zajedno. Danas znam da je to bilo mladenački pogrešno, jer ljudska priroda nema veze s logikom. No, kako bilo, dečko i susjeda uopće nisu bili sami, već u društvu barem 20-ak berača gljiva tako da sam mogla biti mirna (da sam uopće i bila uznemirena). U svakom slučaju, cijelo ljeto jeli smo fine vrganje. Osobno, moj favorit su tartufi koje obožavam. No, u nedostatku tartufa, zadovoljni smo i bukovačama, vrganjima ili medenjačama (puza, kljukač) koje mogu naći i u dvorištu. Ove godine moj muž je opet išao u gljive, ali ovaj puta s prijateljem, i donio crne trubače. Prvi puta smo ih probali, a kako ih je bilo puno, jednu količinu smo i osušili (osušene su bolje od svježih, imaju divnu, jaku aromu koja je strašno cijenjena u francuskoj kuhinji!). Koliko god nevjerojatno, nisam pronašla na našem jeziku niti jednu suvislu informaciju o trubačama (a da nije neki forum). Sramota!
Ovo je ujedno moj doprinos igrici  "Ajme koliko nas je" koju je pokrenula  monsoon, a ovomjesečna domaćica je putujuća Lusitania.

For the English version of the recipe please scroll down!

Porcija: 4 
Gotovo za: 55 min
Složenost: umjerena
Priprema: 5 min
Kuhanje: 40 min

SASTOJCI:
30 g maslaca
1 veliki luk, sjeckani
2 češnja češnjaka, sjeckana
1 grančica majčine dušice
Kajenski papar u prahu
Bijeli papar i sol
200 g riže Arborio
80 g svježih ili sušenih crnih trubača, očišćenih
1 lovorov list
1000 - 1200 ml vrućeg pilećeg temeljca od 1 kocke
60 ml vrhnja
30 g sira ribanca ili ribanog Grana Padano

 
PRIPREMA:
sauteed onions
1. Luk pržiti oko 5 minuta na maslacu u dubljoj tavi.
onions, garlic and fresh thyme
2. Češnjak i timijan dodati, popapriti bijelim i kajenskim paprom. Promiješati i kratko pržiti.
arborio rice cooking
3. Rižu dodati i uz stalno miješanje, kako bi se dobro prekrila maslacem, pirjati oko 2 minute.
rice and trumpet mushrooms cooking
4. Gljive i lovorov list dodati, sve promiješati. Smanjiti plamen. Pileći temeljac dodati tek toliko da pokrije rižu, kuhati 30 do 40 minuta uz stalno miješanje i povremeno dodavanje temeljca. Maknuti s vatre odmah kada je riža kuhana, malo al dente, i kremasta. Lovorov list i timijan izvaditi.
cream and Parmesan over rice and mushrooms
5. Vrhnje i sir ribanac lagano umiješati u rižoto, podesiti začine i još kratko vratiti na plamen.

Poslužiti uz zelenu salatu i čašu bijelog vina.


Risotto with black trumpets
Preparation time: 5 min
Cooking time: 50 min
Total time: 55 min
Serves: 4

Ingredients:
2 tbs butter
1 large onion, chopped
2 garlic cloves, smashed and chopped
1 sprig thyme
Cayenne powder
White pepper and sea salt
1 cup Arborio rice
1 cup fresh or dried black trumpet mushrooms, cleaned
1 bay leaf
4-5 cups hot chicken stock made from cube
¼ cup cream
¼ cup grated Parmigiano-Reggiano or Grana Padano

Method:
1. Melt the butter over medium heat. Add the onion and a pinch of salt. Sauté until the onion is soft and translucent but not brown, about 5 minutes.
2. Add garlic and thyme, white pepper and cayenne powder to taste. Sauté briefly.
3. Add the rice and stir constantly, coating the rice in the oil, about 2 minutes.
4. Add the mushrooms and bay leaf and stir to incorporate.
5. Turn heat to low. Add a ladle-full of chicken stock to the pan, just enough to cover the rice. Stir constantly, until the stock is all but completely gone. Continue for 30 to 40 minutes, a ladle at a time, until the risotto is cooked, slightly al dente, and creamy.
6. Remove bay leaf and thyme. Fold in the cream and Parmigiano-Reggiano.


Još uvijek gladni?

15 komentara

  1. Nisam probala preterano puno razlicitih vrsta pecurki ali sve sto sam probala odusevilo me i rado ih jedem...
    Ova jela su mi tako fino da bi mi i ovako ujutru prijao jedan tanjiric... Super...

    OdgovoriIzbriši
  2. Dopada mi se kako to izgleda, mada nisam neki poznavalac pecuraka, osim što koristim šampinjone;) Ovo bih rado probala i jako mi se dopadaju fotografije

    OdgovoriIzbriši
  3. Evo ne mogu se odlučiti. Ne znam što mi je bolje, pa grabim oboje. Stvarno dva vrhunska recepta! :)
    Ona prva slika je odlična!

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja gljive naprosto obožavam..iskreno neznam koje od ova dva jela mi zvuči bolje!!
    Dvije super delicije..

    OdgovoriIzbriši
  5. Rado bih probala oba jela....


    Imas nagradu

    http://moljacuspajuzu.blogspot.com/2010/11/nagrada.html

    OdgovoriIzbriši
  6. Predivno jelo! I fotografije. Molim te, svrati na moj blog i preuzmi nagradu! Pozdrav, Sandra.

    OdgovoriIzbriši
  7. Jao, ovaj rižoto s cnim trubicama, predivno. Baš sam ih jučer vidjela u Mercatoru, vakumizirane u vrečici. Sad mi je žao što ih nisam kupila. A možda i hoću.

    OdgovoriIzbriši
  8. Odlična jela sa gljivama ! I rižoto i gulaš bih rado isprobala, a kako nisam dobar poznavatelj gljiva tako se i njihova konzumacija svodi na "osnovne vrste" tipa šampinjoni, bukovače, vrganji. Time su mi ove tvoje kombinacije interesantnije. Jako dobro i jako lijepo !

    OdgovoriIzbriši
  9. Draga Κάθαρσις,
    na mome blogu je nagradica za tebe !
    Kada stigneš dođi je preuzeti.
    B.

    OdgovoriIzbriši
  10. Posle ovog kruga igrice ima i ja da zavolim pecurke ;)
    I kod mene imas jednu nagradicu :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Ovaj laki recept mnogo dobro i izgleda i zvuči.Pravila sam nedavno rizoto sa belim vinom i parmezanom i jako mi se dopao.Odlične đivotne fotkice...

    OdgovoriIzbriši
  12. Uh, kako vam zavidim na ovako dobrim receptima s gljivama. Moji ih uopće ne vole i ne jedu pa tako ni ja nemam priliku isprobavati ih. Ne razumijem se nikako u gljive pa vam još i više zavidim!
    Vrhunski recepti!

    OdgovoriIzbriši
  13. Oi amiga, saudade de você! Apareça!
    Beijocas!

    OdgovoriIzbriši
  14. ove godine sam odlazila mnogo u šumu i uz vrganje pronašla i razne druge gljive, trubače sam tako prvi put probala baš u rižotu koji smo napravili nešto drugačije od ovog
    oba recepta mi se vrlo dopadaju

    OdgovoriIzbriši
  15. doista, naš web kao da ne poznaje recepte s mrkim trubama! prevelika šteta jer su gljive fantastične, a moje (svježe) upravo se krčkaju s rižom. unaprijed pišem da će biti fantastično, jer se kućom širi fantastičan umami perfume :)

    OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.