Fileti grgeča s umakom od kozica i vermuta ☆ Perch fillets with shrimp and vermouth sauce

by - 5.4.11

Perch fillets with shrimp and vermouth sauce by Laka kuharica: tender fish in a creamy, exquisite shrimp and vermouth sauce.
☆ Perch fillets with shrimp and vermouth sauce by Laka kuharica: tender fish in a creamy, exquisite shrimp and vermouth sauce.☆
Riba i vino ne idu jedno bez drugoga, pa makar i ovako posredno, s vermutom u receptu. O vermutu sam pisala nedavno, pa tu nemam što više reći. I o grgeču sam već postala, prošle godine. Davno, tek dok sam počela raditi, imala sam kolegu koji je bio pomalo uštogljen, k'o noga od stola, i koji se često hvalio. Kod ostalih kolega i šefova imao je imidž marljivog radnika koji savršeno zna svoj posao i veliki je stručnjak. Pomalo smo ga se pribojavali. Onda smo imali neku feštu s cugom i plesom i tada mi je, jako dobre volje, otkrio tajnu svoje reputacije: prvo, čim se pojaviš na poslu, sve izvadi na stol, razburi i lijepo otiđi na dugočasnu kavu – ostavio si dojam kako si samo skoknuo na WC usred ogromnog posla; drugo, ako se sam ne hvališ, drugi te sigurno neće. S obzirom da je on bio tako uspješan u prodaji privida, tu i tamo i ja sam znala, u krajnjoj nuždi, pribjeći njegovim varkama. Uvijek je upalilo! No, iskreno, hvaliti se baš i ne znam, pa sam tu gdje sam. Ali evo, na ovaj ću recept malo primijeniti Milivojev savjet o hvaljenju: em zdravo, em fino, em izgleda kao nešto iz boljeg restorana! Super je brzo gotov (znate vi mene), a okusi kozica i ribe odlično se nadopunjuju. Nećete se posramiti ako ga poslužite kao nedjeljni ručak ili ručak za goste pred kojima se morate iskazati. K tome, ne trebate biti virtuozi u kuhinji. Uglavnom, vrlo sam zadovoljna ovim jednostavnim, a efektnim jelom.

Find this recipe in English on CookEatShare Foodista

Porcija: 3 - 4 
Gotovo za: 25 min
Složenost: umjerena
Priprema: 10 min
Pečenje: 15 min
SASTOJCI:
450 g fileta grgeča
50 g kukuruznog brašna
1 jaje
120 ml mlijeka
¼ čajne žlice morske soli
120 g domaćih krušnih mrvica
40 g maslaca
3 žlice brašna
240 ml slatkog vrhnja
120 ml pilećeg ili ribljeg temeljca od ½ kocke
60 ml crvenog vermuta
250 g repova kozica
240 ml ulja od kikirikija
 
PRIPREMA:
1. Filete ribe oprati i osušiti papirnatim ubrusom, lagano poprašiti kukuruznim brašnom. Jaja lagano umutiti, mlijeko i sol dodati. Filete umočiti u mješavinu jaja i mlijeka, zatim provuči kroz krušne mrvice (panirati). Odložiti.
2. Maslac otopiti na srednje jakom plamenu, brašno dodati, dobro promiješati i napraviti zapršku. Kuhati 2 minute (paziti da ne posmeđi).
3. Vrhnje, temeljac i vermut postepeno dodati zaprški uz stalno miješanje. Kuhati na laganoj vatri 3 - 4 minute dok umak ne postane gust.
4. Repove kozica dodati umaku, promiješati i kuhati 5 minuta na laganoj vatri. Odložiti.
5. Filete grgeča pržiti na vrelom ulju 1 ½ -2 minute sa svake strane. Odložiti na papirnati ubrus kako bi se upila masnoća od prženja.
6. Filete staviti na pladnj, preliti s pola količine umaka. Ostatak poslužiti odvojeno, uz prilog od basmati riže i zelenu salatu.

Nutritivne info za 1 porciju*: energetska vrijednost 1323 kcal; 106,14 g masti; 35.88 g ugljikohidrata; 56,36 g bjelančevina; 422 mg kolesterola; 873 mg natrija; 782 mg kalija.

*Nutritivne vrijednosti izračunate pomoću alata za izračun na CookEatShare

Još uvijek gladni?

12 komentara

  1. Sjajno izgleda ! Verujem da je odličnog ukusa!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nikada nisam umela da se foliram kao taj tvoj kolega, niti da sebe hvalim, uvek sam mislila da je rad i trud dovoljan a uvek su laktasi bolje prolazili...pih

    Divan recept :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Sam naziv je dovoljno efektan, a vermut jos nisam imala priliku da probam u kombinaciji sa hranom, tako da sve zajedno zvuci zanimljivo.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam odusevljena i rado bih ti bila gosca!!Sjajno!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Da, da! I ja sam primjetila da najbolje prolaze oni koji sebi sami dižu "repinu" tj oni koji se znaju dobro promovirati. A tek, oni koji se još žale na druge šalju poruku kako oni još bolje znaju raditi. I čini mi se sada u ovo vrijeme, kako upališe svjetlo, da ti najbolje prolaze u životu!
    Vrlo zanilmljiv recept za jedan svečani i malo drugačiji ručak!

    OdgovoriIzbriši
  6. :)), je, znam takve tipove usta moja hvalite me, ali kad je ovo jelo u pitanju imaš razlog za pohvaliti se!
    Mislim da nisam nikada jela grgeča :(, što je već dovoljan razlog da probam, a k tome jš i umak od kozica, pa vermut! Stvarno odlično zvuči!

    OdgovoriIzbriši
  7. Nema šta da se hvališ, slike i jelo govori samo za sebe. Prekrasno.

    OdgovoriIzbriši
  8. Zanimljiva kombinacija, odlične fotke!!!

    OdgovoriIzbriši
  9. joj radila sam i ja sa takvim likovima i uvijek im pomalo zavidjela u tehnici. meni to nije uspijevalo. kod mene je uvijek na stolu vladao kreativan nered, tako da velike razlike nikad i nije bilo....bilo ja tek stigla il na odlasku bila. odlican recept, bas mi se svidja!

    OdgovoriIzbriši
  10. O i oko mene ima "Milivoja" ...., a što se takvi znaju prodati...., neka im bude. Meni si definitivno prodala ovaj recept. Sve kako si rekla, em fino, em zdravo, ...., odlično !!

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlicna ideja za nedjeljnji rucak!
    A o takvim kolegama kao tvoj kolega, ima ih i kod nas, i (nazalost) oni skoro uvijek "bolje" prolaze. Sestra mi uvijek kaze da se treba "znati" prodati...Hm...

    OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.