Basmati riža s tikvicama ☆ Basmati rice with zucchini

by - 26.12.11

Basmati rice with zucchini by Laka kuharica: delicious vegetarian meal is simple and easy to make.
☆ This delicious vegetarian meal is simple and easy to make. ☆
Prijateljica je na Faceu objavila kako će se držati riječi i ovih se praznika neće prejesti. Usput se pita što će nam uopće toliko hrane da nešto proslavimo. Čini mi se da je sasvim u pravu. Kao da se svi natječu tko će spremiti ili pojesti više hrane. Otrcana fraza „bogata trpeza“ čuje se na svim televizijama. Što ljudi imaju manje para, to se više trse pretrpati „blagdanski stol“ (još jedna užasna fraza). Zašto? Najljepše ili najsvečanije trenutke u životu ne pamtim po jelu ili piću. Pamtim ih po osjećaju, mirisu, muzici, vjetru ..... Tko razmišlja o hrani na, recimo, dočeku Nove kad osjeća uzbuđenje, očekivanje, nadu, zaljubljenost .......?! Da li se itko sjeća lijepih trenutaka po tacnama punim kolača? Od onih sam osoba koje izgube apetit kada vide puno jela na hrpi, kao i kada sam uzbuđena, bilo pozitivno, bilo negativno. Silno iće i piće mi stoga ne predstavlja „blagdansko ozračje“ (još jedna užasna, novo govorna frazetina!). Godine koje dolaze bit će godine povratka skromnosti. Vraćamo se u daleku i skromnu prošlost, ne zato što je zazivamo, već stoga što nam je zemlja do temelja opljačkana, a mi moramo platiti ceh. Oni koji su je opljačkali imati će i dalje prepune stolove i daviti se u „delicijama“ (i opet riječ bez značenja, koliko se otrcala). Pa neka. Ako smo osuđeni na bijedu, budimo bijedni sa stilom. Ne, ne bijedni – skromni! Uostalom, skromnost bi trebala biti vrlina. Pa potrudimo se da to zaista i postane. Ovdje nudim jedan jednostavan obrok koji je gotov za manje od pola sata. Svi sastojci su dostupni, jelo je skromno, ali okus, okus je daleko od skromnog!

Find this recipe in English on  CookEatShare 

Porcija: 4 
Gotovo za: 25 min
Složenost: lako
Priprema: 10 min
Kuhanje: 15 min
SASTOJCI:
200 g Basmati riže
750 - 1000 ml vode za ricer
¼ čajne žlice soli
6 manjih tikvica, opranih, narezanih na  duže štapiće
2 češnja češnjaka, grubo sjeckana
2 žlice maslinovog ulja
240 g kiselog vrhnja
1 svežanj vlasca, sjeckanog
2 grančice svježeg bosiljka, sjeckanog
Sok ½ limuna
1 čajna žlica morske soli
½ čajne žlice papra, mljevenog

PRIPREMA:
Basmati rice with zucchini by Laka kuharica: Cook rice in a ricer in salted water
1. Rižu skuhati u riceru u posoljenoj vodi prema uputi na kutiji*. 
Basmati rice with zucchini by Laka kuharica: Add cream, chives, basil, lemon juice, salt and pepper
2. Tikvice i češnjak pržiti na vrućem ulju oko 2 minute. Smanjiti vatru, pržiti još nekoliko minuta. Vrhnje, vlasac, bosiljak, limunov sok, sol i papar dodati, promiješati i kuhati na laganoj vatri oko 2 minute.

Poslužiti vruče ili mlako. 

*Ako kuhate bez ricera, rižu ne miješajte za vrijeme kuhanja

Nutritivne info za 1 porciju*: energetska vrijednost 398 kcal; 18,78 g  masti; 51,91 g ugljikohidrata; 6,86 g bjelančevina; 30 mg kolesterola; 222 mg natrija; 640 mg kalija. 

*Nutritivne vrijednosti izračunate pomoću alata za izračun na CookEatShare

Još uvijek gladni?

10 komentara

  1. Ba sda se malo odmorimo od jake hrane!Sreatn Božić draga!!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Slazem se u potpunosti sa svim sto si napisala iako sam od onih koji danima osmisljavaju tu "bogatu trpezu", volim da ima svega, da je raznoliko i sareno. Vise to radim iz navike nego zbog potrebe za tolikom kolicinom hrane. Sta da kazem, navika je cudo!
    Nisam od onih sto se cesto prejedaju, pre pripadam ovoj grupi koja izgubi apetit kad vidi gomilu hrane na jednom mestu (desavalo mi se da se sa svadbi i drugih prijema vratim gladna), ali desi se ponekad da trpam u sebe i vise nego sto mi je potrebno.
    No, prejeli se ili ne, posle praznika (opet po navici) se okrecemo nekim laganijim jelima poput ovog tvog tako da belezim recept, trebace!

    OdgovoriIzbriši
  3. potpuno se slažem s tobom, ali ja ipak guštam u pripremi kolača za blagdane, između sveg ostalog iu to me raduje i istovremeno opušta. ja to nekako sve lagano i sebi za gušt :) za slano i ne marim puno, ali ovo što si ti pripremila-za to sam uvijek. obožavam takva jela i sa slanim ne volim mnogo komplicirati

    OdgovoriIzbriši
  4. I ja sam od onih koja ne kuha puno za praznike a i nije mi neki promet kroz kuću jer, tako kažu, Božić je obiteljski praznik:) I onako ne možemo jesti pet jela za objed, bar mi nismo naučili.
    Nekada sam se i ja vraćala sa raznih gozbi, svadbi i sl. uvijek gladna jer kada bih vidjela puo hrane meni bi se sve smučilo. Nisam više takva a voljela bih da jesam.
    A što se tiče riže moram priznati da sam na nju najosjetljivija, nikako ne volim rižu dugog zrna pa tako ni basmati:) to je i meni jako čudno ali, ne mogu si pomoći. Volim ovakva jela ali, bih promijenila vrst riže!

    OdgovoriIzbriši
  5. Vrlo lep recept, ali me je posebno oduševio ricer - prvi put vidim tu spravicu, a veliki sam ljubitelj kuhinjskih pomagala. Dakle, gde se to nabavlja?

    OdgovoriIzbriši
  6. @Opasna:
    I ja obožavam male kuhinjske aparate i spravice:) Ricer sam jednom našla u Lidlu i nisam ga taj put kupila, ali se na sreću pojavio još jednom. Iskreno da velim, drugdje ga nisam vidjela.

    OdgovoriIzbriši
  7. krasno izgleda, sada nakon ove sve teške hrane idealno. Sretan Božić i Nova godina.

    OdgovoriIzbriši
  8. ova riža je odlična, tikvce volim i vjerujem da bi mi ovakav ručak baš odgovarao
    Sretne blagdane želim!

    OdgovoriIzbriši
  9. Una combinación exquisita y saludable me encanta,abrazos y felices fiestas,paz y amor.

    OdgovoriIzbriši
  10. Skroz se slazem sa tobom. Kod nas u porodici se nikad ne preteruje sa hranom, pa tako ne ni za ove praznike. Bude svega po malo, ali ne previse. I moja mama (a i mi ostali) uvek sizi kad se bilo sta od hrane baci...

    OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.