Marokanski gulaš sa slanutkom i lećom ☆ Moroccan chickpea and lentil stew

by - 13.1.12

Moroccan chickpea and lentil stew by Laka kuharica:  this flavorful stew is ideal for the UN diet.
☆ This tasty and flavorful stew is ideal as a part of the famous  UN diet. 
Gdje god se okreneš, svi nešto mrmljaju o dijetama, praznicima, prežderavanju, kilama i slično. Treba izgubiti sve nakupljeno blagdansko salo, a možda i ono prijašnje. Svi smo barem desetak puta bili na nekoj dijeti. Za svakoga vrijede neka druga pravila prehrane. Iz iskustva znam da je osnovno i najvažnije imati jaku želju i čvrstu volju. Zatim treba odabrati dijetu koja je baš za tebe najefikasnija – da izgubiš najviše kila u najkraćem roku. Vratiće se – hoće, pa što? No, da nije lako biti na dijeti – nije. Zavisno od dijete, hrana koju jedemo ne mora biti neukusna ili jednolična. U nekoliko idućih postova objaviti ću recepte koji će onima što su na dijeti olakšati smanjeni unos kalorija ili promjenu prehran.
Ovaj gulaš primjer je odličnog jela za jedan od dana UN dijete, ali i jela koje se uklapa u vegetarijanski način prehrane. Izuzetno je aromatičan, a kurkuma svemu daje veselu, sunčanu boju (stavila sam je malo i u couscous). Nakon analize (on line servis), evo i mišljenja nutricioniste: ovo jelo sadrži malo zasićenih masnoća, kao i kolesterola. Dobar je izvor dijetalnih vlakana, vitamina B6, folata, mangana i selena, kao i vitamina A i C.

Find this recipe in English on CookEatShare 

Porcija: 2
Gotovo za: 40 min
Složenost: lako
Priprema: 10 min
Kuhanje: 30 min
1 glavica luka, sjeckana
2 čajne žlice maslinovog ulja
2 stapke celera, sjeckane ili 50 g sjeckanog korijena celera
2 velike mrkve, sjeckane
180 g cvjetova brokule
2 čajne žlice cumina
2 čajne žlice crvene paprike
½ čajne žlice kurkume
Sol i papar ili 1 žlica Vegete Natur
⅛ čajne žlice cimeta
360 ml vode
10 - 15 g/ 2 - 3 čajne žlice koncentrata rajčice
1 konzerva slanutka, ispranog i ocijeđenog
40 g kuhane leće
Svježi listići cilantra*, sjeckani
1 žlica soka limuna
150 g cous - cousa

PRIPREMA:
vegetables in a pot
1. Luk pržiti na maslinovom ulju na srednje jakoj vatri oko 3 minute. Celer, mrkvu i brokulu dodati, promiješati i pirjati oko 5 minuta.
spices and vegetables
2. Cumin, crvenu papriku, kurkumu, sol, papar i cimet dodati, promiješati i pirjati oko 1 minutu.
chipeas, tomato puree in a pot
3. Vodu, koncentrat rajčice, slanutak i leću dodati, pustiti da zakuha. Smanjiti vatru, pokriti posudu i kuhati na laganoj vatri oko 20 minuta.
cook couscous in separate pan
4. Couscous u međuvremenu pripremiti prema uputi proizvođača.
5. Cilantro i limunov sok dodati u gulaš, maknuti s vatre i poslužiti uz topli couscous.

*Cilantro je lisnati dio korijandera.

Nutritivne info za 1 porciju: energetska vrijednost 599 kcal; 6,26 g  masti; 111,58 g ugljikohidrata; 25,59 g bjelančevina; 0 mg kolesterola; 628 mg natrija; 1179 mg kalija.
 
*Nutritivne vrijednosti izračunate pomoću alata za izračun na CookEatShare

Još uvijek gladni?

8 komentara

  1. Meni je ovo jelo odlično bilo kada. Puno je nutritivno vrijednih sastojaka. Prema začinima navedenim u receptu čini mi se i odličnog okusa. Pitanje: gdje mogu nabaviti svježi korijander?

    OdgovoriIzbriši
  2. Jeno vrijeme prodavali su svježi korijander kao začinsko bilje u Lidlu i kauflandu. Može se naći samo povremeno, ali zamijeni ga peršinom!

    OdgovoriIzbriši
  3. Nikad ne bi pomislila da kombinujem leblebije i sočivo. Odlična i jako zdrava kombinacija. Ja kad drđim djetu to je isključivo zdrava prehrana i samo tako uspevam. Žitarice za doručak sa mlekom, medom i cimetom, povrće i bareno meso za ručak ili čisto vegge, voće, i nešto integralno sa krem sirom i jogurtom za večeru. Meni jedino tako paše, a ovaj ručak se uklapa. Izgladnjivanje organizma ima bumerang efekat. Ovom ishranom sam smršala 13kg protekle godine, a moram priznati da čim se nisam vagala poslednja 2 meseca i jela kolača i svega vratila su se 3 kg, pa sad opet pazim. Dok sam bila na djeti obavezno jedan obrok nedeljno jedem šta hoću da me mine želja.

    OdgovoriIzbriši
  4. Hm, dijete!
    Slažem se da je za smršati samo važna odluka odnosno čvrsta volja!
    Puno sam razmišljala o tome zašto sam se nadebljala!? Puno je razloga ali mislim da je najvažniji: promjena načina života, frka, strka, gubitak samopouzdanja, nezadovoljstvo ... I zašto sam prije bila tako šlank a sada ne! Mogla bih roman o tome napisati!
    Od svih načina ishrane koje sam probala meni je najviše pasao Montignac! Probala sam i LCHC ali imala sam problem sa probavom! Ovu UN nisam probala i ne mogu!
    Ali, ovaj tvoj gulaš je svakako dobar i bez dijete!

    OdgovoriIzbriši
  5. Fenomenalno! Jako mi se dopada. Moj dragi je vegeterijanac i uvek sam u potrazi za jelima koja podsecaju na klasicna, a ipak to nisu. Hvala puno na receptu!!!

    OdgovoriIzbriši
  6. Što se dijete tiče kod mene se ona obično svodi na ono "jesti sve ali umjereno", naravno da pripazim da u tome "sve" ima što manje kruha, tijesta, slatkoga, ali nikada ništa potpuno ne izbacim. Ovakva jela uvijek rado ubacim, i sa dijetom i bez nje uvijek su dobrodošla. Gulaš je odličan, slanutak i leća su mi jako dragi, i kao i uvijek kod tebe mi se posebno sviđaju kombinacije ostalih namirnica i začina koje jelo učine posebno dobrim !

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovo i na prvi pogled zvuči kao nešto veoma hranljivo i lagano. Za probati!

    OdgovoriIzbriši
  8. Djeta! Do pre tri godine sam mislila da mi niakad neće biti potrebna.
    Hahahhaaa...
    Do sada sam držala dva puta kupus djetu i jako mi je pomogla, u smislu da su kile krenule na dole i da mi je smanjila apetit.....moraću skoro još jednu rundu.

    A ovaj gulaš mi je baš fin i lepo bi išao posle djete :)

    OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.