Risi e bisi

by - 7.5.12

Risi e bisi by Laka kuharica: simple soup with green peas and rice.
☆ A very simple soup with green peas and rice, one of the glories of Venetian cooking. 
Varijanta ove guste juhe/ rižota u našim krajevima poznata je pod imenom rizi-bizi i priprema se isključivo kao prilog mesu. Nema profinjenosti rižota, a ni jušnosti guste juhe. Ne mogu reći da ne volim dobar rizi-bizi i da ga i sama nisam spremala u, uvjetno govoreći, poseljačenoj varijanti. Naravno, nisam imala pojma da je ovo jelo poznato još od sredine XVI-og stoljeća kao obavezan obrok venecijanskog Dužda na dan Sv. Marka (25.4.), zaštitnika Venecije. Dužd je ovim rijetkim rižotom ili gustom juhom otvarao raskošne svečanosti povodom procesija sa svečevim relikvijama. Risi e bisi se, u raznim varijantama, proširilo na sve gradove istočne obale Jadrana, te do Grčke, Turske i Libanona. Po čemu je risi e bisi poseban? Razlikuje se u načinu kuhanja: rižoto se u većini regija priprema tako da se riža, prije pirjanja, poprži u masnoći da je dobro upije, a zatim se lagano pirja uz stalno dolijevanje mesnog temeljca. Kao što ćete vidjeti iz originalnog recepta, risi e bisi priprema se drukčije. Konzistencija mu je kremastija nego kod običnog rižota, pa se zato smatra i rižotom i juhom. Kako god ga zvali, sigurna sam da će vam se svidjeti, naročito s mladim graškom.

Find this recipe in English on CookEatShare allrecipes Foodista

Porcija: 4
Gotovo za: 40 min
Složenost: umjerena
Priprema: 10 min
Kuhanje: 30 min
SASTOJCI:
1 luk, sjeckani
2 ploške slanine, narezane na kockice
Vezica lišća peršina, sjeckana
50 g maslaca
900 g mladog graška u ljusci ili 400 g očišćenog
150 g riže za juhe i rižota
1,5 l mesnog temeljca od 2 kocke
100 g sira ribanca ili Grana Padana, ribanog

PRIPREMA:
saute onion, bacon and parsley in the butter
1. Luk, slaninu i peršin pržiti na maslacu oko 2 minute dok luk ne omekšaju.
add the peas, cover and cook.
2. Grašak dodati, smanjiti plamen, pokriti i lagano kuhati 10 minuta.
add the stock and cook until the rice is cooked
3. Rižu dodati, dobro promiješati kako bi riža upila svu masnoću. Mesni temeljac dodati, kuhati na laganoj vatri sve dok riža ne bude kuhana al dente. Sir ribanac umiješati prije posluživanja. Poslužiti odmah.

Nutritivne info za 1 porciju*: energetska vrijednost: 429 kcal; masti: 18 g; ugljikohidrati: 45,62 g; bjelančevine: 20,73 g; kolesterol: 44 mg; natrij: 1653 mg; kalij: 510 mg.

*Nutritivne vrijednosti izračunate pomoću alata za izračun na CookEatShare

Još uvijek gladni?

10 komentara

  1. Kod nas se ovo jelo priprema kao samostalni obrok, odnosno neka vrsta maneštrice. Tek kasnije sam vidjela da se ova verzija u gustoj varijanti bez imalo tekućeg dijela poslužuje kao prilog.

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlično, risi e bisi! Pa kako lepo prikazano,
    lep pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  3. Obožavam rizi bizi međutim od kad nema mame nije više kuvan her ga sem mene niko ne mari. Mama je pravila razne varijante ali sam najviše volela sa teletinom. Ona je uvek stavljala mirođiju umesto peršuna.

    Kad bih imala partnera za ovo jelo rado bih isprobala tvoj recept jer mi seluje privlačno!

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja poznajem rizi bizi kao prilog , pripremljen više "u suho". Ova tvoja varijanta mi se jako sviđa, uz ostale dodatke, i u jušnoj verziji odlično mi je za lagani obrok.

    OdgovoriIzbriši
  5. Meni je ovo super kombinacija, dodala bih samo jos malkice mirodjije/kopra, nekako mi to uvek fino ide sa graskom, neki put recimo napravimo kao salatu, sa manje tecnosti, i posluzimo kao prilog. Zanimljive su mi informacije koje si napisala, nisam to znala o ovom jelu, a svidja mi sto ima i kockica slaninice.:))
    p.s. Vesna, evo javljam se da ti budem drugar u degustaciji!:)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja ga uvijek pripremam u varijanti priloga iako ga moja djeca toliko vole da ga jedu i sama.
    Ali i ova varijanta bi im se sigurno svidjela kao inama starijima, jer je sada došlo vrijeme kada preferiramo jela na žlicu!

    OdgovoriIzbriši
  7. to je onaj pravi! originalni i najfiniji!

    OdgovoriIzbriši
  8. Una sopa muy rica. Me apunto la receta, me ha parecido estupenda.
    ¡Besitos!

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala za dobar istoriski osvrt!
    Uvek sam smatrala da je to rizoto, normalne gustine.
    Danas bi mi prijalo vako nesto samo sa malo vise supe...

    OdgovoriIzbriši

Volim i cijenim tvoj komentar. Hvala. ☆ Love and appreciate your comment. Thank you.